Lütfen bekleyin..


Esra ŞENYÜZ

GEBELİKTE EGZERSİZ

25 Nisan 2017 23:01

GEBELİKTE EGZERSİZ

Gebelikte egzersizin hem anne,hem anne karnındaki bebeğe yaratacağı potansiyel tehlikeyi önlemek için doktora danışarak yapılmalıdır.

GEBELİKTE EGZERSİZİN POTANSİYEL YARARLARI;

  • Dolaşım ve sindirim işlevlerini düzenler,
  • Annenin kilo kontorülünü sağlar,
  • Dayanıklılık ve kuvveti artırarak doğumun kolay olmasını sağlar,
  • Doğum sırasında olası sorunların oluşmasını engeller,
  • Doğum süresinin kısalmasına yardımcı olur,
  • Gebelik diyabeti olasılığının önlenmesinde önemlidir,
  • Doğum sonrası iyileşmeyi hızlandırır.

EGZESİZİN SAKINCALI OLABİLECEĞİ DURUMLAR

  • Kalp,damar,solunum,böbrek ve tiroid hastalıkları,
  • Şeker hastalığı(konturol edilemeyen tip1 diyabet)
  • Düşük,prematüre doğum,fetal büyüme geriliği,servikal yetmezlik öyküsü,
  • Hipertansiyon,vajinal kanma,fetal hareketlerin azalması,anemi,makat geliş,plesenta previa olan gebeler egzersizden kaçınmalıdır.

ÖNERİLER

Şimdiye kadar yapılan araştırmalarda gebelikte yapılan en iyi egzersizin yürüyüş ve yüzme olduğunu göstermiştir.Düzenli egzersiz yapanlar ve yapmayan kişilere göre verilen egzersiz önemli farklılıklar göstermektedir.

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPAN GEBELER

  • Egzersize başlamadan önca mutlaka doktora başvurulmalıdır.
  • Haftanın belirligünleirnde 30 dakşka yürüyüş yapılmalıdır.
  • Karın travmalı egzersizlerden uzak durulmalıdır.
  • Temposu düşük şiddetli egzersizler tercih edilmelidir.
  • Kas ve iskelet sistemine binen yükü azaltmak için uygun ayakkabılar tercih edilmelidir.
  • Sıvı kaybını önlemek için uygun miktarda sıvı alınmalıdır.Sıcak ve nemli ortamlarda egzersiz yapılmamalıdır.
  • Isınma ve soğma için 5 dakika ayrılmalıdır.
  • Denge gerektiren egzersizlerden ,fazla çömelmekten ve hızlı yön değiştirmekten kaçınılmalıdır.
  • 16 haftalık gebelikten sonra fazla sırt üstü hareketlerden kaçınılmalıdır  

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPMAYANLAR İÇİN

  • Yukardakilere ek olarak bu önerilerede dikkat yerine getirmelilerdir.
  • 13 haftadan önce egzersizlere başlanmamalıdır.
  • Egzersizlere vücudu çok zorlayan egzersizlerle başlanmamalıdır.
  • Basit ve temel egzerizlerle başlanmalı ve yavaş yavaş tempoyu artırmalılardır.

EGZERSİZE NE ZAMAN SON VERİLMELİDİR

Abdominal ve karın ağrısı olduğu durumlarda,vajinal kanama,pelvik ağrılar,kasık ağrısı,nefes darlığı,baş dönesi,baş ağrıdı,baygınlık,çarpıntı,yürüme güçlüğü olduğu durumlarda egzersiz yapılmamalıdır.

GEBELİKTE YAPILAN DİĞER EGZESİZLER

YOGA

Stres azaltma ve gevşemesağlığı geliştirmek için kullanılmakta olup,gebelikte hissedilen gerginlikleri azaltmak ve ruhu güçlendirmek için fayda sağlayan bir yöntemdir.Yoga gebeliğin 13 haftasından sonra başlanmalıdır.Doğumdan sonra yapılan yoga anne vücudunun çabuk toparlanmasında yardımcı olacaktır.

Gebelik döneminde yapılan yoganın doğum anında da gerginliği azaltmak,doğumun daha hızlı ve kolay olmasında yarar sağlar.Doğum sırasında doğru alınan nefes hem anneyirahatlatırken hemde piskolojik açıdan rahatlamayı sağlamaktadır.

GEBELİKTE YOGA YAPILMASININ FAYDALARI

  • Fiziksel kondisyonu sağlar,
  • Gebeliğe bağlı duruş bozuklarını önler,
  • Solunum ve dolaşım sistemini düzenler,
  • Gebeliğin son aylarında oluşan ödemleri ve krampları azaltır,
  • Karın kaslarını güçlendirir ve bağırsak hareketlerinş düzenler,
  • Nesef alma ve verme teknikleri ile anneye doğru nefes alıp vermeyi öğretir,bu sayede anne doğumda daha iyi nefes alıp verebilir. 

PLATES

Gebeliğin ilk aylarından son aylarına kadar anneyi doğuma hazırlayan ,güçlendiren,doğum sonrasında tekrardan eski hale gelmesini sağlayan bir egzersiz siztemidir.Vücutta konsantrasyon ,sıkılaşma,denge ve aynı zamanda rahatlama,gevşeme sağlamaktadır.

Platese doktor izin verdiğisürece,gebeliğin 12-16.haftası arasında başlanabilir.

GEBELİKTE PLATES YAPMANIN FAYDALARI

  • Rahat bir doğum gerçekleşmesini sağlar,
  • Doğum sırasında oluşabilcek yırtıkların azalmasına yardımcı olur,
  • Gebelikte ve sonrasında oluşabilecek idrar kaçırma probleminin oluşmasına engel olur.
  • Doğum sonrası rahim daha kolay toparlanır,
  • Gebelikte görülen hazımsızlık ve ödem probleminin azalmasında yardımcı olur,
  • Nefes egzersizleri sayesinde doğumda doğru nefes almayı sağlar ve karın kaslarının doğum sonrasında daha kolay toparlanmasını sağlar. 
  • Bu haberi paylaşın:
YORUM YAZ
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (0)


bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=